23 Nisan 2019 Salı

Sinem İşler İgap



Selamlar uzun bir tatilden sonra kitap yorumuyla tazelenelim istedim,




Yorumum;
Anne ve anneanne disipliniyle büyüyen Asena master yapmak için Amerika'ya gitmek ister.Gitmeden babasına da örf ve adetlerine bağlı kalacağına söz verir.
ABD de yanında kaldığı aile tarafından çok sevilen Asena kısa zamanda yanında kaldığı ailenin çevresincede dikkat çeker.
Güzelliği,hamaratlılığı Amerikalı gençlere göre farklı oluşu yanında kaldığı ailenin çevresindeki çapkın erkekleri etkiler.
Anne ve anneannesinin özenle evkeneceği günler için  yetiştirdiği güzeller güzeli Asena Gabriel'e platonik bir aşkla tutulur.
Yer yer iç sesini Türkçeyi bilmeyen kişilere karşı dışarı yüksek sesle kullanması komik diyaloglara neden olup güldürüyor.Birde Gabriel'in anlamadığı bu konuşmaları ses kaydına alıp çevirtmene vermesiyle işler seyrinden çıkar.
İGAP Asena'ya göre olur ATP yani Amerikalıları Türkleştirme Projesi😃 Amerikalılar iyi tavla oynarmı🤔 ustasına bağlı dersem belki merak edersiniz😄
Gülmekten gözümden yaş geldi,o kadar eğlenceliydi Asena'yı okumak. Yazarımız her zamanki ustalığını kullanarak okuyanı onikiden vuruyor,şiddetle tavsiye ederim.

Tanıtım bülteninden;

En büyük hobisi; uygun gördüğü çiftleri bulup evlendirmek olan bir anneannenin, torunu için girişimde bulunması beklenen bir durumdu. Hele çocukluğundan itibaren kendi kızını yetiştirirken eksik gördüğü yönleri, torununda kapatıp Naime Sultan’a yaraşır özelliklerde yetiştirdiyse…
Tabii ideal bir gelin adayı olarak yetiştirdiği Asena evlenmek istemediği için okuma bahanesiyle Amerika’ya kaçmasaydı.
Ailesini çok sevmesine rağmen üzerindeki baskıya daha fazla dayanamayan Asena, özgürlüğü için savaş verirken hesaba katmadığı bir şey vardı. Gabriel Beklemediği bir anda hayatına giren Gabriel’e aşık olmasıyla kızdığı halde ailesine düşkün ve geleneklerine bağlı olan genç kızın bütün planları tepetaklak oldu.
Yetişme şeklinden dolayı herkesi hayrete düşüren Asena ile Türk geleneklerini öğrendikçe ne yapacağını şaşıran Gabriel arasında; iki arada bir derede duyguları ve mantığı arasında kalmalarının komik hikayesi..

6 yorum:

  1. Güldüren eserlere hasret kaldık böyle eserleri çok seviyorum teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,bende seviyorum bu tür okumayı.😊

      Sil
  2. çok keyifli olucak bunu okuması..teşekkürler...sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok keyif aldım umarım sizde en az benim kadar keyif alırsınız😊

      Sil
  3. çok sempatik geldi banaaaa okunur ivit aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten hoşuna gider diye düşünüyorum😊

      Sil