11 Mayıs 2019 Cumartesi


Ramazan ayı herkese bereket getirsin,

Ramazanların benim zamanıma denk gelen,hoşuma giden bir çok özelliği var.Bunlardan biri,Samsun'da iftar öncesini ve sahur bitimini haber veren top sesiydi ve arkasından gelen ezan sesi.
Top 1800 yıllarda Osmanlı da atılmaya başlayıp günümüze kadar devam eden bir ritüel.
İkinci olarak; ramazan davulcuları eskiden sokakları tek tek dolaşarak davul çalarak insanları sahura uyandırıyorlardı,maniler eşliğinde.
Günümüz davulcuları da teknolojiye yenik düştü,sanırım artık araba bagajlarında davul çalarak dolaşıyorlar.
Bu da eski tadı vermiyor bence,manilerle dolaşmalarını tercih ederim.
Bazı şehirlerde farklı yöntemler kullanılıyor.Amasya'da bando takımı geziyor örneğin,o dağların yaptığı akustikle çok güzel müzik ziyafeti oluyor sahur zamanı 157 yıldır sürdülen bir gelenek Amasya için.

En sevdiğim üçüncü ise,günümüzde iyice çekirdek aileye inen akrabalık ilişkileri Ramazanla beraber eski canlılığına kavuşuyor,kalabalıkla yemekler yeniyor,unutulan komşuluk ilişkileri canlanarak mahalle iftarları yapılıyor.
Herkese hayırlı ramazanlar ağız tadınız bozulmasın...
Not;Bazı nedenlerden dolayı geç yayınladım.Ramazan'ın ilk haftası geçti bile😊

7 yorum:

  1. Eski ramazanları arıyoruz tüm insanlığa hayırlı ramazanlar dilerim.

    YanıtlaSil
  2. Hayırlı bereketli Ramazanlar canım :)

    YanıtlaSil
  3. ayy top atılıyo mu ki ya bi yerlerdeee :)

    YanıtlaSil
  4. Samsun'da atılıyormuş hala merak ettim sordum🤔

    YanıtlaSil
  5. Her yer mor çok güzel olmuş siteniz.

    Sizi takip ettim. Sizi de bekliyorum.bir çay a buyrun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldiniz bloğuma,memniyetle ziyaretinize gelirim tabbiki😊

      Sil