13 Mart 2019 Çarşamba

Khaled Hosseini Uçurtma Avcısı



Yorumum;
Emir ve Hasan süt kardeşidir. Emir'in zengin bir aileden gelmesine rağmen babasının ilgisizliğini, bunu dışa nasıl yansıttığını ve Hasan'ı ne kadar çok kıskandığını göreceksiniz.



 Emir Hasan'ın hayatında çok yer kaplar ve onun için her şeyi ifade ederken, Emir'in Hasan'a yaklaşımını yadırgayacaksınız. Emir'in korkaklığına, ihanetine kızacak, Hasan için üzüleceksiniz. Ancak bazı şeylerin geri dönüşü olmadığını göreceksiniz. Yaptığı bir hatanın yıllarca insanın yakasına nasıl yapıştığını...Dram dolu bu kitabı elinizden bırakamayacaksınız. İnsanların bilerek ya da bilmeyerek başka insanlarda nasıl yaralar açtığını, bazı insanların hep kötü olarak kaldığını göreceksiniz. Savaş her zaman yıkım demektir. En çok da çocuklar için. Daha çocuk yaşta insanların yaşadığı korkuyu, acıları gördükçe hüzünleneceksiniz.Okurken en iyi ihtimalle gözlerinizin dolacağı, kalbinizin sıkışacağı, ellerinizi koyacak bir yer bulamayacağınız türde bir kitaptı. Bu yüzden nasıl yorum yapılır bilmiyorum.Ne diyebileceğimi gerçekten bilmiyorum.Bu kitabı benim kadar duygusalsaniz,benim gibi günlerce kitabin etkisinden çıkamayacaksınız kendinizi hazır hissetmeden okumayın...😌
Tanıtım Bülteninden;
Emir ve Hasan, Kabil'de monarşinin son yıllarında birlikte büyüyen iki çocuk... Aynı evde büyüyüp, aynı sütanneyi paylaşmalarına rağmen Emir'le Hasan'ın dünyaları arasında uçurumlar vardır: Emir, ünlü ve zengin bir işadamının, Hasan ise onun hizmetkârının oğludur. Üstelik Hasan, orada pek sevilmeyen bir etnik azınlığa, Hazaralara mensuptur.

Çocukların birbirleriyle kesişen yaşamları ve kaderleri, çevrelerindeki dünyanın trajedisini yansıtır. Sovyetler işgali sırasında Emir ve babası ülkeyi terk edip California'ya giderler. Emir böylece geçmişinden kaçtığını düşünür. Her şeye rağmen arkasında bıraktığı Hasan'ın hatırasından kopamaz.

Uçurtma Avcısı arkadaşlık, ihanet ve sadakatin bedeline ilişkin bir roman. Babalar ve oğullar, babaların oğullarına etkileri, sevgileri, fedakârlıkları ve yalanları... Daha önce hiçbir romanda anlatılmamış bir tarihin perde arkasını yansıtan Uçurtma Avcısı, zengin bir kültüre ve güzelliğe sahip toprakların yok edilişini aşama aşama gözler önüne seriyor.
Uçurtma Avcısı'nda anlatılan olağanüstü bir dostluk. Bir insanın diğerini ne kadar sevebileceğinin su gibi akıp giden öyküsü...

Kapak : Utku LomluHamur Tipi : 2. Hamurİlk Baskı Yılı : 2004Baskı Sayısı : 57. BasımSayfa Sayısı : 375Ebat : 14x20Medya Cinsi : Ciltsiz
x

15 yorum:

  1. çok etkilenerek okumuştum, güzel bir tavsiye olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim,teşekkür ederim.Sevgiler😊

      Sil
  2. Çok duygusal bir kitaptır. Okurken insanların yaşadıkları trajedilere çok üzülmüştüm. Çok teşekkürler tanıtım için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim.Duygusal olarak çok etkiliyor insanı,malesef dünyanın gerçekleri😔

      Sil
  3. Uçurtma avcısını okuyacağım inşallah. Ama henüz almadım bile :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım en kısa zamanda okursun canım.😊

      Sil
  4. Drama kalbim dayanır mı bilmiyorum ama bir yandan okumak için heves de duyuyorum şimdi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygusal olarak hazır olmadan okumayın,gerçekten çok etkiliyor😔

      Sil
  5. beni çok etkileyen bir kitap oldu bu bence filmi yapılmalı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Filmini izleyebilecek kadar yüreklimiyim bilmiyorum ama iyi bir yönetmenle güzel bir iş çıkar.

      Sil
  6. Bence de duygusal olarak hazır olmadan okumamalısınız.Gerçekten etkineliyor insan😔

    YanıtlaSil
  7. Tavsiye için teşekkürler, gözlerinize emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,çok teşekkür ederim😊 Sevgiler

      Sil
  8. evet yaa bu yazarın kitapları böyle etkileyici oluyor, popüler edebiyat olsa da güzel yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle etkileyici yorumlar almıştı ki okurlarından okumasam olmazdı.Ama bende etkilendim doğruyu söylemek gerekirse.Sevgiler😊

      Sil