12 Mart 2019 Salı

Zülfü Livaneli Serenad


Merhabalar musmutlu günler diliyorum herkese,

Tanıtım Bülteninden

Her şey, 2001 yılının Şubat ayında soğuk bir gün, İstanbul Üniversitesi'nde halkla ilişkiler görevini yürüten Maya Duran'ın (36) ABD'den gelen Alman asıllı Profesör Maximilian Wagner'i (87) karşılamasıyla başlar.




1930'lu yıllarda İstanbul Üniversitesi'nde hocalık yapmış olan profesörün isteği üzerine, Maya bir gün onu Şile'ye götürür. Böylece, katları yavaş yavaş açılan dokunaklı bir aşk hikâyesine karışmakla kalmaz, dünya tarihine ve kendi ailesine ilişkin birtakım sırları da öğrenir.

Serenad, 60 yıldır süren bir aşkı ele alırken, ister herkesin bildiği Yahudi Soykırımı olsun isterse çok az kimsenin bildiği Mavi Alay, bütün siyasi sorunlarda asıl harcananın, gürültüye gidenin hep insan olduğu gerçeğini de göz önüne seriyor.

Okurunu sımsıkı kavrayan Serenad'da Zülfü Livaneli'nin romancılığının en temel niteliklerinden biri yine başrolde: İç içe geçmiş, kaynaşmış kişisel ve toplumsal tarihlerin kusursuz Dengesi.

İlk Baskı Yılı : 2016

Sayfa Sayısı : 484

Dil : Türkçe


Yorumum;

Romanın edebi havasından kopmadan , yakın tarihimizde yaşanmış bu acı olaylar hakkında sanki bir araştırma ve tarih kitabı okuyormuşcasına bilgileniyorsunuz. Benim için mutlaka okunması gereken kitaplar arasında yer alan bu romanı umarım sizlerde keyifle okursunuz .

İstanbul Üniversitesi'nde memur olarak çalışan Maya Duran'ın ağzından bir gün Amerika'dan gelen Alman asıllı profesör ve onun anılarıyla ilgili gelişmeleri dinliyoruz da diyebiliriz. Aslında sadece onun değil Nazi Almanyası zamanında Almanya'da yaşanılan zulümleri ve bu zulümlerin insan hayatına olan etkilerini de irdeliyoruz diyebiliriz. Kitap Maya Duran'ın ağzından konuşuyor bizlerle...Gördüklerini, duyduklarını, hissettiklerini anlatıyor, aslında çoğu zaman da ağlatıyor...

Bu kitabın en güzel yönü kendinizi bir film seyrediyor gibi hissetmeniz...Yaşananlar öyle gerçekçi ki, sanki yazılan bir şeyi okumuyor, o insanlarla bir filmde ya da günlük hayatta yolda karşılaşmışsınız gibi hissediyorsunuz...

16 yorum:

  1. Seranadı ben de okumayı düşünüyordum, ancak düşüncede kaldı. Çok fazla kitapla haşır neşir olunca... Şuan bir de Orhan Veli'nin biyografik romanını yazmaya çalışıyorum. Bunu yaparken de Orhan Veli'yi ilgilendiren her kitabı, her bilgiyi en ince detayına kadar incelediğim için diğer kitaplara fazla zaman ayıramıyorum. Ama kendimi de bu dünyadan soyutlamıyorum. Tekrar teşekkür ediyorum, emeğiniz var olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdığınız romanı çok merak ettim,Orhan Veli'yi severim.Size kolay gelsin,ziyaretiniz için teşekkür ederim😊

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. Kitap yorumları süper...
    Ben de beklerim, sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ediyorum,beğenmenize sevindim😊Sevgiler

      Sil
  4. Yıllar önce severek okuduğum ve etrafımdaki insanlara da okumaları için tavsiye ettiğim kitaplardan bir tanesidir. Hakikaten çok güzeldir.

    Yeniden hatırlattığınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,beğendiğiniz bir kitap olmasına sevindim.Bende Zülfü Livaneli'nin kalemini seviyorum.Sevgiler😊

      Sil
  5. Her ikside okunmaya değer kitaplar😊

    YanıtlaSil
  6. hımms hiç okumadığım ama annemin pek sevdiği bir yazar bür gün ben de okusam iyi olceeek :) bu yazarın bir yazısını okudum dün, ülkemizle ilgili, iyiydi, ülkemizdeki cehalet ile ilgiliii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seranad'a geç kalmışsın, bence biran önce okumalısın.Hangi yazarmış o? Ülkemizdeki cehalet çizmeyi aştı ama ben gelecekten ümitliyim😊

      Sil
    2. üstte yorumu görüp cevaplamıştıım :) bu yazar işteğğğ :)

      Sil
    3. gelsin o gelecek gelecekseee kikiriki :)

      Sil
  7. livanelinin yazısı işte diyoom :) hürriyet idi sanırımsam nette okuduydum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben farklı bir yazardan bahsettiğini sandım,şimdi anlaşıldı😊

      Sil
  8. Kardeşimden aldığım ve halen okuyamadığım kitap.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence hemen okumalısın,bence beğenirsin😊

      Sil