6 Mart 2019 Çarşamba

Alexandra Cavellus Leyla


Merhabalar; musmutlu günler diliyorum,hayırlı kandiller,

Leyla Bosnalı genç bir kız ,Bosna katliamini bir de onun gözüyle okuyun.

Yorumum;
Leyla’nın çektiği korkunç acılar, hiç suçu günahı yokken yaşadıkları. İnsanı yer yer ağlatan, yer yer tiksindiren, insanlıktan soğutan. (Kadın olmak bir kez daha güçsüz hissetmeme neden oldu desem)😔Balkanlarda yaşananları bir nebze olsun anlamak için okunmalı.

Okumaya başladığınızda sizi öyle bir içine alıyor ki asla bırakamıyorsunuz. Leyla'ya ne olduğu, ne olacağı sürekli olarak sizi bir sonraki sayfayı çevirmeye zorluyor. Nefes almadan,delirerek, hayır daha fazla okuyamayacağım dediğinizde bile kendinizi bir sonraki sayfaya geçmiş olarak buluyorsunuz. Bu kitap başka bir kitap,bu gerçek bir hayat...Biz Leyla'yı okurken aslında onun nezdinde tüm bunları yaşayan bütün Bosna'lı kadınları,hatta savaş bölgelerindeki tüm kadınları okumuş oluyoruz.Nefret ediyorsunuz,cinnet geçiriyorsunuz,nefes alamıyorsunuz .



Tanıtım Bülteninden;


BOSNALI BİR KIZIN YÜREĞİNİZİ BURKACAK VE TÜYLERİNİZİ ÜRPERTECEK GERÇEK HAYAT ÖYKÜSÜ

Bosnalı Leyla büyük bir kâbusu atlatmıştı: Bosna'daki toplama kampında geçirdiği iki yılı. Binlerce kadının travma geçirmesine neden olan savaşın karanlık ve baskıcı yüzünü anlatan bir kadın... Onun isyankâr öyküsü ve acıyla dolu dokunaklı kaderi... 

"Bu kitabın kapağını açmadan önce, cehenneme açılan bir kapının eşiğinde olduğunuzu bilmelisiniz. İnsan denilen yaratığın bütün kötülüklerini sergiye çıkarttığı bir coğrafyaya, Balkanlara adım atacaksınız… Kadınların beden ve ruhlarının nasıl lime lime edildiğini okurken "insan uygarlığı" denilen barbarlıktan kaçıp, en vahşi hayvanların şefkatli uygarlığına sığınmak isteyeceksiniz."
-Sydsvenska Dagbladet.
Bu kadar acı ve yürek burkucu bir kitap okumadım. Ağlayarak elimden bıraktığım kitaba her seferinde geri döndüm. Korkunç bir öyküydü. Bir zamanlar basın organlarında Yugoslavya'nın adıyla birlikte duyduğum 'etnik temizlik', 'toplama kampı', 'toplu tecavüz' gibi sözcüklerin ne anlattığını bu kitapla anladım. 
-Allt om Böcker



Balkanlarda neler olup bittiğini anlatan sarsıcı bir kitap. Leyla kendisinin ve başka kadınların yaşadıkları cehennemi haykırıyor... Bu kitabı sonuna kadar okuyup bitirmeden duramıyorsunuz.

-Svenska Dagbladet


Eğer yetkim olsa her okula insanlık dersi diye bir ders koyar ve bu kitabı herkesin okumasını zorunlu kılardım.

-Dagens Nyheter

10 yorum:

  1. Çok acıklı bir hikayeye benziyor kitap tanıtımınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim,aslında bir hikaye değil gerçek yaşam öyküsü ve malesef gerçekten çok acı😔

      Sil
    2. ilham aldığımız veya yazdığımız bir çok şey aslında yaşanmışlıkların bir alıntısı değilmidir teşekkürler.

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  2. ne acı günlermiş..benzer bir kitabı okumuştum....bunu da okumak isterim canım teşekkürler sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef çok acı günlermiş,okurken ağladım o derece😔Rica ederim sevgiler

      Sil
  3. balkanları çok seviyom yaa. tımıms aklımda olsuun :)

    YanıtlaSil
  4. Bu kitabı bende çok merak ediyorum. Çok teşekkürler canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim canım,gerçekten etkileyici bir kitap😊

      Sil